Ну чтобы его отобразить, его сперва нужно загрузить, наверное? Этот ивент как раз участвует в процессе загрузки изображения, если верить названию. Найдешь справку о нем - найдешь и пример загрузки изображения с интернета. А после того как сохранишь это изображение в памяти, сможешь его отрисовывать. логично?
Добавлено (04.07.2014, 15:43) --------------------------------------------- Собственно, как я и говорил. Вот вырезка из справки, из раздела async events:
Image Loaded and Sound Loaded Events
This is the sub event that will be triggered by any resource call-backs received.
These two events are triggered when you load an image or a sound into GameMaker:Studio, as long as you have used a valid URL with the applicable load file function. For example say you want to load a background image, and only change the current background to the new one when it has loaded. Well you would have something like this in a create event or an alarm event (for example):
back = background_add("http://www.angusgames.com/game/background1.png", 0, 0);
This will now start to load the image into the device or the browser, but it will not block GameMaker:studio while it waits for the file to be loaded. Instead GameMaker:Studio will keep running as normal until the image is loaded and the call back triggers the Image Loaded event, where a ds_map (more commonly known as a "dictionary") is created and stored in the special variable async_load. The map contains the following information:
◦"filename": The complete path to the file you requested.
◦"id": The ID of the resource that you have loaded. This will be the same as the variable that you have assigned the resource to.
◦"status": Returns a value of less than 0 for an error.
You would then assign the newly loaded image to a background in this event. The above is also true for sprites and sounds, with a ds_map being generated for each of these resources as shown above, and the following code example demonstrates how the returned information would be used in this event:
if ds_map_find_value(async_load, "id") == back { if ds_map_find_value(async_load, "status") >= 0 { background_index[0] = back } }
The above code will first check the id of the ds_map that has been created, then check the status of the callback. If the value is greater than or equal to 0 (signalling success) the result from the callback will then be used to set the background index to the newly loaded image.
NOTE : The variable async_load is only valid in these events, as the ds_map that is points to is created at the start of the event, then deleted again at the end, with this variable being reset to a value of -1.
Добавлено (04.07.2014, 15:46) --------------------------------------------- Да и еще, касательно отрисовки в game maker studio. Я уже в нескольких местах создавал темы, но ответа мне никто так и не смог дать на это. Дело в том, что в студии был переделан алгоритм обработки внешних изображений, и теперь в GMS нельзя запихать программно картинки никакого формата, кроме PNG. Не знаю, как будут вести себя картинки загруженные с инета, но скорее всего так же. Так что скорее всего, отрисовать gif у тебя не получится, по этой самой причине. Может в 1.3 это исправили, или исправят в будущем, но в 1.2 именно так.
Я с этим событием не понял как работать, я сделал по другому через sprite_add добавлял спрайт,и отриосововал на экране, теперь мне надо как то отрисовать gif И я не верю, что йойо не позаботилась об отрисовки gif на экране через урл:-)