Суббота, 09 Ноября 2024, 03:35

Приветствую Вас Гость

[ Новые сообщения · Игроделы · Правила · Поиск ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Помогите с созданием 3d фигур! в Game Maker8
@vasily@Дата: Понедельник, 30 Апреля 2012, 21:22 | Сообщение # 1
частый гость
Сейчас нет на сайте
всем привет! я работаю в Game Maker8. Делаю 3d игру! Помогите с созданием 3d фигур! Как сделать куб или параллелепипед в 3d?
Читал пару примеров ,но ничего не понял! помогите пожалуйста!
если можно примером! happy


Сообщение отредактировал @vasily@ - Понедельник, 30 Апреля 2012, 21:32
elis1112Дата: Понедельник, 30 Апреля 2012, 21:40 | Сообщение # 2
Igni et ferro
Сейчас нет на сайте
http://www.youtube.com/watch?v=3kl-nBRWqFY может поможет)
NazaДата: Понедельник, 30 Апреля 2012, 21:48 | Сообщение # 3
GMUser
Сейчас нет на сайте
А разве в справке не написано? wink
Скачай русскую справку, или нажми F1 в GameMaker'e.

Добавлено (30.04.2012, 21:48)
---------------------------------------------

Quote ("Со справки")
d3d_draw_block(x1,y1,z1,x2,y2,z2,texid,hrepeat,vrepeat) Draws a block in the current color with the indicated opposite corners using the indicated texture. Use -1 to not use a texture. hrepeat indicates how often the texture must be repeated along the horizontal edge of each face. vrepeat does the same for the vertical edge.
d3d_draw_cylinder(x1,y1,z1,x2,y2,z2,texid,hrepeat,vrepeat,closed,steps) Draws a vertical cylinder in the current color in the indicated bounding box using the indicated texture. Use -1 to not use a texture. hrepeat indicates how often the texture must be repeated along the horizontal edge of each face. vrepeat does the same for the vertical edge. closed indicates whether to close the top and bottom of the cylinder. steps indicates how many rotational steps must be taken. A typical value is 24.
d3d_draw_cone(x1,y1,z1,x2,y2,z2,texid,hrepeat,vrepeat,closed,steps) Draws a vertical cone in the current color in the indicated bounding box using the indicated texture. Use -1 to not use a texture. hrepeat indicates how often the texture must be repeated along the horizontal edge of each face. vrepeat does the same for the vertical edge. closed indicates whether to close the top and bottom of the cylinder. steps indicates how many rotational steps must be taken. A typical value is 24.
d3d_draw_ellipsoid(x1,y1,z1,x2,y2,z2,texid,hrepeat,vrepeat,steps) Draws an ellipsoid in the current color in the indicated bounding box using the indicated texture. Use -1 to not use a texture. hrepeat indicates how often the texture must be repeated along the horizontal edge of each face. vrepeat does the same for the vertical edge. steps indicates how many rotational steps must be taken. A typical value is 24.
d3d_draw_wall(x1,y1,z1,x2,y2,z2,texid,hrepeat,vrepeat) Draws a vertical wall in the current color with the given corners using the indicated texture. Use -1 to not use a texture. hrepeat indicates how often the texture must be repeated along the horizontal edge of each face. vrepeat does the same for the vertical edge.
d3d_draw_floor(x1,y1,z1,x2,y2,z2,texid,hrepeat,vrepeat) Draws a (slanted) floor in the current color with the given corners using the indicated texture. Use -1 to not use a texture. hrepeat indicates how often the texture must be repeated along the horizontal edge of each face. vrepeat does the same for the vertical edge.
@vasily@Дата: Понедельник, 30 Апреля 2012, 22:34 | Сообщение # 4
частый гость
Сейчас нет на сайте
спс!

Сообщение отредактировал @vasily@ - Вторник, 01 Мая 2012, 08:26
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

Все права сохранены. GcUp.ru © 2008-2024 Рейтинг