Чем может радовать нас NVIDIA? Конечно, качеством своего ПО! Чего только PhysX стоит? а Optix?
Однажды, бродя по интернету, я случайно (честное слово!) нашел интересный и бесплатныйграфический движок - Optix от NVIDIA. Это относительно новый движок: первая версия вышла в декабре 2009 года.
Optix предназначен для рендеринга в реальном времени и ускорения работы с графикой. Optix, так же как PhysX, может встраиваться в любые другие движки, т.к. представляет собой DLL-библиотеку. Работает на ОС Microsoft Windows (Windows XP, Windows Vista, Windows 7), Linux, MacOS.
Для работы самого SDK потребуется: 1. Visual Studio 2005 or 2008. 2. CUDA Toolkit 2.3, 3.0, 3.1 or 3.2. 3. CMake 2.6.4
Привет. Я много знаю про OptiX. Он сейчас больше ориентирован на interactive/offline/scientific визуализацию, чем на игры. PhysX ориентируется на игры в первую очередь. Но придет время и OptiX завоюет мир
Cre-game, OptiX это не визуализатор (рендерер), это достаточно низкоуровневый API для написания визуализатора, подобный OpenGL или DirectX. Поэтому подключить его можно куда угодно, просто это работа для опытного программиста на несколько месяцев. С OptiX идут примеры, но это только примеры, и есть еще демо на OptiX: http://www.nvidia.com/object/cool_stuff.html#!/demos/2116
The NVIDIA® OptiX™ ray tracing engine elevates applications to a new level of interactive realism by greatly increasing ray tracing speeds on NVIDIA® GPUs using the NVIDIA® CUDA™ GPU computing architecture. What traditionally took minutes in software now takes milliseconds with the OptiX engine, allowing designers to interactively examine the play of light, reflection, refraction and shadow within real-world scenes on industry standard hardware. NVIDIA Quadro and Tesla products are ideal for GPU ray tracing in providing highly reliable solutions with the industry’s largest graphics memory for accommodating the largest of data sets. In also providing best of class graphics, Quadro is where professionals turn when combining graphics and ray tracing.
Unlike a renderer with a prescribed look, or a language limited to rendering, the OptiX engine is a flexible ray tracing platform enabling developers to accelerate the tracing of rays for any task. Flexibility within the OptiX engine extends to procedural definitions and hybrid rendering approaches that can be leveraged to minimize data size, ensure precise results or balance realism with speed.
While the potential of ultra-fast ray tracing is being immediately recognized by those serving automotive styling, design visualization, and visual effects, the OptiX engine is also being leveraged in non-rendering disciplines such as optical & acoustical design, radiation research, and collision analysis – wherever ray tracing techniques are employed.
Interactive ray tracing, powered by the OptiX engine, is quickly available to applications powered by the NVIDIA® SceniX™ scene management engine, allowing developers to rapidly enable it within their applications. As an NVIDIA acceleration engine, software developers can freely use OptiX within their products for ray tracing on NVIDIA GPUs, and maintain cutting-edge performance by adopting engine updates that exploit future GPU advances.
const, ты пробовал его подключать к какому-нибудь движку? Например, к Unity, или 3D Rad?
А не извращение? Программист — человек, больной тяжёлой формой поражения коры головного мозга — интеллектом, который выражается в маниакально-деструктивном стремлении писать непонятные и бессмысленные наборы символов и словосочетаний.