Четверг, 26 Декабря 2024, 05:43

Приветствую Вас Гость

[ Новые сообщения · Игроделы · Правила · Поиск ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Как обратиться к объекту в который бьет луч?
SkorpJuiceДата: Вторник, 17 Февраля 2015, 18:27 | Сообщение # 1
был не раз
Сейчас нет на сайте
Как обратиться к объекту в который бьет луч? То есть, есть такая запись:

private RaycastHit RCH;

void Update{
if (Physics.Raycast(transform.position, transform.forward, out RCH, 1000.00f)){
if (RCH.transform.tag == "Enemy")
{
//...
}
}
}

Как обратиться к объекту в который бьет луч? Заранее огромное спасибо.
lakorisДата: Вторник, 17 Февраля 2015, 19:01 | Сообщение # 2
постоянный участник
Сейчас нет на сайте
Так ты же к нему уже обращаешься - узнаешь его тег:
Цитата SkorpJuice ()
if (RCH.transform.tag == "Enemy")

RCH - и есть твой GameObject
aFriendДата: Вторник, 17 Февраля 2015, 19:05 | Сообщение # 3
участник
Сейчас нет на сайте
Цитата справка
RaycastHit

Description
Structure used to get information back from a raycast.

Variables
barycentricCoordinate - The barycentric coordinate of the triangle we hit.
collider - The Collider that was hit.
distance - The distance from the ray's origin to the impact point.
lightmapCoord - The uv lightmap coordinate at the impact point.
normal - The normal of the surface the ray hit.
point - The impact point in world space where the ray hit the collider.
rigidbody - The Rigidbody of the collider that was hit. If the collider is not attached to a rigidbody then it is null.
textureCoord - The uv texture coordinate at the impact point.
textureCoord2 - The secondary uv texture coordinate at the impact point.
transform - The Transform of the rigidbody or collider that was hit.
triangleIndex - The index of the triangle that was hit.


Сообщение отредактировал aFriend - Вторник, 17 Февраля 2015, 19:06
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

Все права сохранены. GcUp.ru © 2008-2024 Рейтинг